mandag 7. juni 2010

Besøk på ambassaden

I dag var det min tur til å reise til det beryktede stedet, kalt ambassaden. Jeg hadde satt meg opp til møte halv 10 og bestemte meg for å møte opp i god tid, så jeg var der når klokken var 9. Ikke skjønte jeg hvorfor alle klagde på at det tok lang tid, for jeg trodde nemlig det var den "køen" ute som var selveste køen, men der tok jeg visst feil.. Kvart på 10 var jeg inne i selve bygningen og når klokken var halv 12 var jeg ferdig! Det tok sykt lang tid, og jeg snakket bare med han amerikaneren i 2 min.. Heldigvis var ei i klassa mi også på ambassaden så jeg hadde noen å snakke med i ventetiden! Møtte forresten andre som også reiste med EF, så det var jo hyggelig :D Når jeg kom inn på selve ambassaden fikk jeg egentlig et lite sjokk, siden jeg trodde den beryktede køen var den jeg hadde stått i fra før :p men når jeg kom inn var det sikkert 20 personer som ventet på å få snakke med ambassadørene, eller hva du kaller de.
Jeg fikk spørsmål som; hvorfor jeg ville dra, om jeg hadde vertsfamilie og om jeg hadde hatt noe kontakt med politiet tidligere. syntes egentlig det var litt rart at vi måtte snakke foran alle andre der, for si at det var noe vi skulle fortelle, men ikke ville at alle skulle vite så ble det jo ikke akkurat hemmelig :p hehe.

FORRESTEN 40 DAGER TIL VI REISER I DAG!! jeg gleder meg så sinnsykt mye at jeg vet ikke hvilket bein jeg skal stå på. Jeg går bare rundt og snakker om USA hele tiden, så tipper at alle i hele landet her gleder seg til at jeg reiser, haha.
Den Amerikanske Ambassaden i Oslo, eneste som mangler er 1000 vakter
MARTE



5 kommentarer:

  1. SV: Så stili at du også skal til Texas:D synd at det er så langt unna da!

    SvarSlett
  2. sv: gleder meg skikkelig jeg og, ihvertfall til CAAMP!! 29 dager, jehuu :D og dem siste dagan no går fort, for det e jo ferie og alt :)
    har enda ikke fått søkt om visum æ, tok det lang tid fra du søkt på nettet te du fikk det i posten igjen?

    SvarSlett
  3. sv: åja, sånn det funke ja 8) trudd man fikk no i posten etter man hadd søkt på nette ogsånn æ :) blir helt villt! glæde mæ sånn

    SvarSlett
  4. Halve mitt innlegg for dagen handlet om deg og din ambassade tur! haha :D søt du er :) <3

    SvarSlett
  5. Må man ha med HELE DS-160 skjemaet på ambassaden, eller bare bekreftelsen man for til slutt?

    SvarSlett