onsdag 12. mai 2010

Visumpapirer i posten!

Først av alt må jeg si at jeg er superglad for at jeg ikke kom opp i matematikk til eksamen (!) var nok med at vi hadde matematikk tentamen i dag.. Jeg kom opp i engelsk skriftlig, men det ser jeg på som bare bra, siden jeg da slipper å komme opp i muntlig! :D
I dag fikk jeg visumpapirene i posten, og siden pappa er travelt opptatt i dag og i morgen, tror jeg vi ikke får gjort det før enn på fredag - uansett om det står det haster, men får vel tidsnok gjort det :)
Etter jeg fikk vertsfamilie har jeg tenkt at tiden går så sakte fram til jeg reiser, men det gjør det jo faktisk ikke! Jeg kan huske jeg satt ved dataen i oktober og tenkte; "skal jeg virkelig sende inn en søknad", og nå er det bare 2 måneder til jeg faktisk sitter på flyet på vei til USA! Tiden går utrolig fort.. husker i desember da var det 7 måneder til jeg skulle reise, og om litt mindre enn en uke er det faktisk bare 2 måneder til! Tror jeg må begynne å nyte tiden her i Norge litt bedre, for før jeg vet ordet av det står jeg på gardermoen med kofferten min og sier hade til familien.

Q: Er det noen som har vært gjennom det med visumpapirer som kan si litt om hvor lang tid det tar og ordne osv? også lurer jeg litt på hva de skal gjøre på ambassaden :D

MARTE

1 kommentar:

  1. Jeg søkte om visum i går, brukte da 3 timer tilsammen. Måtte gjøre den tre ganger siden første gang så hadde jeg ikke lagra den underveis og etter 20 min så måtte jeg begynne på nytt. Husk å lagre sier jeg bare!! og det er mange spørsmål og er en lang søknad, så ha god tid. Du må blant annet skrive to kontakt personer i Norge som kan bekrefte at du er du, de må ikke være i familie.
    Bestilte tid på ambassaden den 11. juni... Det de skal der er å intervjue deg, har hørt at det ikke tar så lang tid og at det er no stress, de skal bare vite at det er du som står på papirene og sånt, mer vet jeg ikke...

    Så heldig du er som kom opp i engelsk! kom ikke opp i noe, så venter på muntligen som jeg IKKE vil opp i!

    Jeg synes det er så rart at tiden går så fort nå, men prøver å nyte den siste tiden mest mulig :D

    SvarSlett