torsdag 13. mai 2010

Jeg husker det som om det var i går :)

I stad fant jeg de første papirene jeg fikk fra EF, så jeg tenkte å mimre litt tilbake til da alt startet!
Jeg er ikke en av de som bestemte seg før de kunne gå at de skulle ta et utvekslingsår i USA, jeg begynte å se på det i August, og følte dette var noe for meg. Foreldrene mine var ikke helt sikre i begynnelsen, de tenkte sikkert at tanken om å være borte et helt år ville forsvinne, men nei. Jeg snakket om USA 24/7, at jeg hadde så veldig lyst til å dra, så til slutt fikk jeg overtalt de, men.. det var ett men. jeg skulle bare være der et halvt år! Noen uker senere bestilte jeg intervju - og ja, det var for et helt år! Ikke snakk om at jeg skulle bare være borte i noen måneder, her snakker vi ett år, eller ingenting - så da fikk jeg viljen min :) hurra.

25. november 2009
Jeg gikk inn på EF sine hjemmesider og skrev inn søknad om intervju! Jeg var utrolig spent og greide nesten ikke vente til jeg fikk svar!

30. november 2009
Fikk svar! Jeg skulle komme til Oslo for intervju 05.desember, og jeg gleder meg vilt! Jeg var bare i ekstase og tenkte egentlig ikke på at jeg faktisk ikke hadde lommepenger.. to minutter etterpå, fikk jeg jobb. Sjohei, som det går unna!

05. desember 2009
3-timer lang biltur for å komme på intervju, og jeg var faktisk superglad + nervøs! Gledet meg som en unge til å møte andre som skulle til USA også :) Til min store fortvilelse fant vi selvfølgelig ikke fram, så hei taxi hadet penger. Kom akkurat i tidet, og merket at de som var på intervju faktisk ikke hadde bestemt som om de ville dra, men det stoppet iallefall ikke meg! Etter intervjuet var det bare å vente på svar, var jeg kommet med eller ikke?!

07. desember 2009
AKSEPTERT! nå var det faktisk virkelig, jeg skulle dra! tenk på det, et helt år i USA, kan det bli bedre? Litt nervøs med tanke på at jeg ikke viste noe om hvor jeg skulle bo, men åpen for alle muligheter :) Nå blir'e mye jobbing framover, ja!

10. desember 2009
Mottok brev fra EF, eller skal jeg si en bok jeg måtte fylle ut? Fikk FTW som "underorganisasjon", så det var mye å fylle ut! Siden det nærmet seg juletider og jeg følte at jeg kanskje var litt sent ute med å søke, bestemte jeg meg for å prøve å fylle ut disse papirene litt fort. Helt til jeg merket at jeg dessverre måtte oppsøke lege, siden de skulle ha noe underskrift.. Heldigvis kunne jeg få en turnuslege, så jeg fikk time allerede neste uke.

22. desember 2009
Sendte inn papirene mine og nå skulle jeg bare vente på at en vertsfamilie dukket opp!

01. januar 2010
EF hadde ikke fått papirene mine :o neeei, de hadde blitt borte i posten og til min fortvilelse hadde jeg glemt å kopiere de 36 sidene... Trenger jeg si mer?

07. januar 2010
Papirene mine var nå endelig kommet fram og sendt til USA! Nå kunne jeg endelig slappe av og bare vente.

Februar.. Mars.. April.. Lei av å vente? ja!

03. mai 2010
Mottok invitasjon til informasjonsmøte i Oslo 27. mai og jeg gleder meg skikkelig til å møte andre utvekslingsstudenter (igjen)!

08. mai 2010
ENDELIG min tur til å si at jeg hadde fått en vertsfamilie! :D Jeg var så utrolig glad at jeg viste ikke om jeg skulle skrike, le eller gråte! Endelig var tiden kommet for å vite hvor jeg skulle tilbringe mitt år og hvem jeg skulle tilbringe det med! Turen går til El Paso, Texas!

09. mai 2010
Snakket for første gang med vertsmor og Milou, den andre utvekslingsstudenten! Jeg greier ikke slutte å smile når jeg snakker med de! Nå blir alt så mer virkelig enn før, jeg skal faktisk snart reise!

11. mai 2010
Jeg fikk Visum-papirene i posten, så nå blir det enda flere utfyllinger.. men så lenge jeg får reise til USA er det helt greit! :D


Dette var alt for denne gang, håper det blir masse minneverdige øyeblikk de neste månedene og selvsagt det neste året! :D


MARTE

3 kommentarer:

  1. Jeg digget at du la meg til på listen ved siden av! Hvordan vet du at jeg reiser med EF? og forresten, jeg skal til Oklahoma :D <3 Skal du på camp til sommeren? :D

    SvarSlett
  2. Så spennende det høres ut :)

    SvarSlett
  3. ååå,du er så heldig som skal til Texas!!!Det virker så kult :-D

    SvarSlett