tirsdag 11. mai 2010

El Paso, Texas!

På lørdag fikk jeg vertsfamilie og jeg er ikke akkurat den som ligger på latsiden, så jeg har allerede snakket med vertsmamma og hun jeg skal bo sammen med fra Nederland! Vertsfamilien min virker som en kjempefamilie, og jeg har fått sett bilder av huset og delvis nabolaget (google earth, haha). Jeg har ikke fått så mye informasjon om skolen, men jeg skal gå på Burges High School, som jeg tror ligger et par km fra huset! Snakket med vertsmamma på facebook i går og hun sa at det var veeeldig varmt der om sommeren, så bassenget deres kunne jeg bade i helt til oktober! :D Hun sa noe om at det var 50 grader der, når det var på det meste :o Jeg kommer til å bli stekt.
Jeg skal bo i byggefeltet Fort Bliss og det er vist veldig kjent fordi det er militærpost av noe slag, jeg har ikke satt meg helt inn i politikken til USA, så jeg kan ikke så mye om det, hehe.

Burges High School
Av det jeg vet til nå er det mellom 1500 til 2000 elever på skolen, så den er iallefall større enn den jeg går på nå! Jeg kommer til å bli en mustang og kan velge mellom aktivitetene:
teater, band, JROTC, BTEP, sjakk-klubb, matte-klubb, kor, dansing, volleyball, fotball, svømming, basketball, "soccer", cheerleading, friidrett, bryting, "Yearbook staff" baseball og avis! Under BTEP, kan man også finne mange aktiviteter.
Jeg tror jeg skal prøve meg på BTEP, cheerleading, Yearbook staff og Volleyball :)
Noe mer enn det her vet jeg ikke om skolen, men satser på at jeg får mer informasjon snart! :)

El Paso
Er en by i delstaten Texas og ligger akkurat på grensen til Mexico. Byen har en befolkning på rundt 600000-700000, så det er en stor by!
Klimaet er veldig varmt nesten hele året (iallefall i forhold til Norge!) kaldeste er desember/januar, da ligger det på ca 14 varmegrader.
Etter det jeg har funnet ut ser det ut som om det er mye å gjøre i El Paso, mange severdigheter og kjøpesentre!! :D + at det er mange filmer som er spilt inn der (blant annet Kill Bill)
Men det er ikke bare fryd der, det finnes nemlig slike store saker som dette der:

(haha, når jeg skulle lagre dette bildet, ble det automatisk lagret under bildemappen "fail")

MARTE

3 kommentarer:

  1. åh, så gøy :D du er heldig som har fått vertsfamilie allerede! :)

    SvarSlett
  2. Så gøy :D Høres jo ut som ett kjempested med noen herlige folk :D tenk at du nesten kan bade på julaften da :D

    SvarSlett