fredag 21. mai 2010

Language & Culture Camp

EF Foundation's Language and Culture Camp at Norwich University here we come! :D
17. eller 18. juli, reiser vi fra Norge til USA, for å tilbringe vårt mest spennende år hitten til. Det finnes to camper, Norwich University finner sted i Vermont og den andre ved Bryan University på Rhode Island.
Campen består av en blanding av undervisning og artige aktiviteter. I timene kan du forbedre og praktisere dine språkkunnskaper samtidig som du lærer om kulturen, menneskene og livet i ditt nye hjemland. Undervisningen holdes av erfarne, amerikanske lærere og vil dekke alt fra engelsk undervisning til amerikansk historie, livet i USA og aktuelle emner. Mange av våre lærere jobber som EF representanter - noe som vil si at du kanskje møter dem igjen i løpet av ditt utvekslingsår.
I tillegg til å treffe nye venner og lære mye nytt om vertslandet, vil du få tilbud om å være med på mange aktiviteter! Velg mellom ulike sporter, filmkvelder, lage en camp-bok (omtrent som årbok på high school), ulike former for håndarbeid, musikk, spill, ekskursjoner til forskjellige byer og severdigheter med mer. Hver dag vil fylles av nye opplevelser!
Skolen begynner klokken 09.00 og slutter 15.00 og vi har selvfølgelig pauser inni mellom der, på ettermiddagen er det mulighet for å velge mellom en hel haug med sporter og andre aktiviteter :D
Etter 2 uker på campen, bærer det videre til vertsfamilien i Texas sammen med Milou, noe jeg gleder meg ekstremt mye til! :D kan nesten ikke veeente.
Litt lite bilde, men skal ikke klage på været iallefall!

Q - noen andre som skal på campen også eller?

MARTE

14 kommentarer:

  1. Jeg skal på camp, den i Boston :) Hvor skal du?

    SvarSlett
  2. Så bra! Jeg skal på den som er på Norwich University :)

    SvarSlett
  3. sv: hahah, har ekstremt lyst, og eg får berre meir og meir lyst! hmm. Blir nok sikkert mest sannsynlig campen jaa :) Hadde vore utruuuulig gøy :D

    SvarSlett
  4. Hvis man ikke har meldt seg på nå så blir det ikke noe camp på de. Alt er fult og det står på min ef side at jeg har mistet camp plassen og jeg søkte på den i OKTOBER! er så dårlig gjort :S De sier at det bare er en feil, men for to uker siden hadde jeg camp og to dager etter hadde jeg ikke allikevell...

    SvarSlett
  5. SV; ja,jeg har og lyst til å komme der.Men vil ikke håpe for mye,for er så redd for å bli skuffa.Hehe :-)
    Kanskje vi sees på ambassaden da :-)

    SvarSlett
  6. Jess, skal på camp! Bare link i vei du :D

    SvarSlett
  7. Skal på camp ja! Nettopp laget meg blogg, greit om jeg linker deg? :)

    SvarSlett
  8. sv;ja,er jo ikke lett å vite.Jeg synes det er en liten fordel å komme på en liten plass,så håper ikke jeg kommer på en veldig stor skole :-)

    SvarSlett
  9. Sv: Nei, eller.. jeg er på venteliste. Så det er vell kanskje Men tror egentlig ikke det :/ Linker tilbake! :D

    SvarSlett
  10. Ja, skal på campen :D Linker tilbake :)

    SvarSlett
  11. Emilie Frøyland25. mai 2010 kl. 18:50

    Hei:-) Hvilken skole skal du gå på i texas?

    SvarSlett
  12. Hei! Jeg skal gå på Burges High School :)skal du til Texas?

    SvarSlett
  13. jeg skal også på camp :D
    Hvordan fikk du vite på hvilken av de du skulle?

    SvarSlett