lørdag 29. mai 2010

Informasjonsmøte

På torsdag var jeg på informasjonsmøte i Oslo sammen med andre utvekslingsstudenter! Møtet varte i ca 3 timer og var veldig lærerikt selv om jeg viste mye av det fra før. Møtet bostod av to deler, første delen ble holdt av to ansatte fra EF som snakket generelt om reisen, campen, regler osv. Andre delene var det Ron, en av sjefene til Face The World i California som snakket om forventninger og om hvordan vi skulle oppføre oss i vertslandet. Han hadde tatt til seg studenter siden 1980-tallet tror jeg og hadde "hostet" over 120 studenter! Så han viste hva vi gjorde feil og riktig :) Jeg trodde egentlig ikke EF hadde så mange underorganisasjoner, men der tok jeg vist feil, tror det ca var 5 forskjellige.
Jeg er skikkelig fornøyd med EF hitten til og jeg skjønner ikke hvorfor så mange har fordommer mot denne organisasjonen. Uhell skjer med alle og vi utvekslingsstudenter er ikke så uskyldige som vi skal ha det til. Hvis vi bare går på rommet med en gang etter skolen, eller at vi ikke gidder å gjøre litt nytte for oss hos vertsfamilien blir det jo uenigheter.. Derfor må man greie å tilpasse seg godt og være blid og positiv. Familien får tross alt ikke betalt for å hoste oss - dette var et av de mange agendaene som de tok opp.
Jeg gleder meg bare mer og mer nå! og i går var det faktisk bare 50 dager til vi reiser! :D

MARTE

3 kommentarer:

  1. sykt at det er så kort tid til vi reiser! gleder meg noe helt uutrolig :D

    SvarSlett
  2. SV: ikke lenge nei, kjenner allerede at det begynner å bli travelt med å få gjort ting ja! men det blir artig :D

    SvarSlett
  3. Jeg skulle på informasjonsmøte i Tromsø med EF på lørdagen. Fikk jo brev i posten om det og at møte begynte halv 4, men da eg kom dit det skulle være så sto det på døra at den begynte klokken 10.00 samme dag. Kjipt! Håper det retter seg opp.

    SvarSlett