lørdag 10. juli 2010

1 uke igjen i Norge!

Fra å ha vært oktober til nå har tiden gått utrolig fort! jeg tenkte nesten ikke en gang tanken på at jeg skulle til usa, før omkring April, da innså jeg at det faktisk bare var 3 måneder til jeg skulle sette meg på flyet sammen med andre utvekslingsstudenter fra EF og fly over til USA. Jeg tenker at 3 måneder er sykt lenge, men plutselig ble det 2, 1 og nå er det bare 1 uke! I morgen er det ikke en gang en hel uke til jeg skal reise :D sykt å tenke på.. Jeg har så mye jeg skulle ha gjort før jeg reiser, men tror neppe jeg får tid til alt sammen. I dag startet jeg så vidt på gaven til verstfamilien min, men har så langt bare funnet et par hefter om Valdres og hvordan livet her er :p så mangler en del.. De siste dagene har gått med på å si farvell til familie og venner, noe som kanskje er den verste delen av hele dette året. i morgen må jeg si farvell til broren min og på torsdag blir det å gi mamma en siste hade kos før jeg reiser fra henne :( Jeg "ryddet" litt i EF papirene mine i dag for å finne ut hva jeg skulle ha med meg osv, og når jeg fant det første brevet jeg fikk av EF tenkte jeg litt på det at et år går utrolig fort! Jeg kommer til å føle at jeg har så vidt kommet over til USA før jeg må reise igjen.
I dag skal jeg ut på byen med broren min og noen venner, så det blir koselig å ha en "siste" opplevelse med de før jeg reiser. Selv om jeg kommer til å savne alle, kan jeg nesten ikke vente med å reise til USA! Dette er en drøm som blir virkelig, så jeg har absolutt ingen tanker om at dette er det dummeste jeg har gjort. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg tar et utvekslingsår i USA. Jeg anbefaller alle som har muligheten til det å gjøre det, hele året i forveien er også et eventyr, så bare hopp i det! Du blir ikke skuffet :)
Snakket litt med vertsmoren min i går, og hun fortalte at rommene til meg og den andre utvekslingsstudenten var klare, så nå var det bare å komme! Jeg føler på meg at jeg har fått en kjempebra vertsfamilie som passer perfekt til meg :)

For dere som lurer på hvor jeg skal bo så er det helt i vestkanten til Texas, El Paso! Byen ligger helt på grensa til Mexico og New Mexico.

MARTE

6 kommentarer:

  1. Nyt den siste uka hjemme i norge og kos deg masse på camp:D Jeg reiser ikke før i slutten av August..

    SvarSlett
  2. SV; Ja det går sikkert fort :D Hehe, du og! Heldigris som får sommer året rundt!

    SvarSlett
  3. sv; vet ikke.. på hovedkontoret i Oslo sa de at jeg IKKE skal til Vermont.. så får bare vente å se :(

    SvarSlett
  4. venter på oppdatering fra deg..

    SvarSlett
  5. Jeg må bare spør, jeg var pa Norwich camp i fjord og hadde det topp, hvem hadde du som lærere ?
    Line
    www.linefolkestad.blogg.no

    SvarSlett
  6. NO MÅ DU SJE TE Å OPPDATER BLOGGEN DIN KJÆRE MARTE BUENE. loveu

    SvarSlett